بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 16:04 | بازدید : 36
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

Image result for بک لینک

 

هر لینکی که از یک بک لینک چیست  سایت به سایت دیگر داده میشود بک لینک نام دارد. 

این را به یاد داشته باشید که سئو کردن یک سایت جنبه های مختلفی دارد که بک لینک گیری یکی از این موارد است که اگر به درستی انجام شود میتواند جایگاه سایت را ارتقاء دهد. 

شما میتوانید هم خودتان به صورتی دستی بک لینک گیری کنید و هم میتوانید تعدادی بک لینک خریداری کنید. اما توصیه ما به شما این است که هیچ گاه بک لینک نخرید. در ادامه به توضیح چرایی آن میپردازیم. 

در واقع با بک لینک گیری براساس اعتبار سایت مبدا، سایت مقصد اعتبار بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین معتبر بودن سایت مقصد در افزایش رتبه سایت مبدا مؤثر است. 

اگر در میان صفحات داخلی یک سایت لینک دهی انجام شود، در واقع لینک سازی داخلی انجام داده اید. اگر به سایت های دیگر لینک دهید یعنی بک لینک خارجی گرفته اید.

در کل بک لینک ها به 2 نوع اصلی تقسیم میگردند که تفاوت اصلی آن ها در چگونگی انتقال ارزش صفحه است:

1.بک لینک فالو (FOLLOW) 

2.بک لینک نو فالو (NOFOLLOW)

تفاوت این دو بک لینک در کد اچ تی ام ال آنها است . 

لینک فالو (Follow) یا همان (Dofollow)  به صورت کد HTML به این شکل استفاده می شود.

<a href="https://seohat.ir/" > Title link </a>

<a href="https://seohat.ir/" rel="Follow" > Title link </a>

<a href="https://seohat.ir/" rel="Dofollow" > Title link </a>

لینک نوفالو (Nofollow) نیز به این صورت استفاده می شود.

<a href="https://seohat.ir" rel="nofollow" > Title link </a>

 

بک لینک های فالو چگونه عمل می کنند؟

لینک فالو به این معنی است که به گوگل اعلام میکنید، سایت لینک شده را دنبال کند. لینک های فالو برای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند کنون ، ما درمورد پیوندهای nofollow و dofollow در رابطه با پیوند شخص دیگری به سایت شما بحث کرده ایم. اما گاهی اوقات ممکن است بخواهید هنگام اتصال به سایت های شخص ثالث از ویژگی nofollow استفاده کنید.

 

به عنوان مثال ، تبلیغات ، پست های وبلاگ پشتیبانی شده ، تبلیغات پیوند متنی و سایر پیوندهایی که از روابط پولی ناشی می شوند باید از ویژگی nofollow استفاده کنند. این کمک می کند تا برای Google روشن شود که شما نمی خواهید سیستم را با یک طرح پیوند بازی کنید.

 

علاوه بر این ، هر محتوایی که به طور بالقوه می تواند "غیرقابل اعتماد" تلقی شود ، باید از ویژگی nofollow برای پیوندها نیز استفاده کند. اگر آنها را در سایت خود مجاز می دانید ، این باید شامل نظرات باشد. (یک افزونه وردپرس می تواند به شما در مدیریت پیوندهای nofollow برای سایت های وردپرسی کمک کند.)

 

نحوه ایجاد پیوند Nofollow

بگذارید بگوییم شما یک پست حمایت شده را در وبلاگ خود پذیرفته اید. برای افزودن ویژگی nofollow به پیوندهای داخل مقاله ، باید کد را اصلاح کنید:

 

در ویرایشگر وبلاگ خود ، به نمای HTML بروید تا بتوانید مستقیماً کد را ویرایش کنید.

پیوندی را که می خواهید nofollow ایجاد کنید پیدا کنید.

ویژگی nofollow را اضافه کنید تا به صورت زیر باشد:

<a href=23http://www.example.com/UP rel=UPnofollowFC> مثال لنگر متن </a>

 

چگونه تشخیص دهیم پیوند Nofollow است یا Dofollow

پیوندهای Nofollow و dofollow برای کاربران وب قابل تشخیص نیستند. با این وجود ، چند راه وجود دارد که شما می توانید تفاوت را تشخیص دهید: شما می توانید دستی آن را بررسی کنید یا می توانید از یک برنامه افزودنی Chrome استفاده کنید که پیوندهای nofollow را برجسته می کند.

 

برای بررسی دستی یک صفحه ، منبع صفحه را مشاهده کنید. به عنوان مثال در مرورگر Chrome ، روی منوی View کلیک کنید و سپس روی Developer کلیک کنید. در مرحله بعد ، View Source را انتخاب کنید. در پنجره جدیدی که باز می شود ، کد منبع صفحه موردنظر خود را مشاهده خواهید کرد. nofollow را در صفحه جستجو کنید. (برای باز کردن یک نوار جستجو Ctrl F را تایپ کنید ، سپس "nofollow" را وارد کنید. اگر از آن کلمه در صفحه استفاده شود ، برای شما برجسته می شود. برای بررسی همه پیوندها ، می توانید "href" را جستجو کنید و پیوندها را جستجو کنید برای دیدن اینکه کدام یک از آنها حاوی آن برچسب nofollow هستند)

 

اگر می خواهید بسیاری از صفحات را برای یافتن پیوندهای غیرفعال بررسی کنید ، از یک افزونه استفاده کنید. NoFollow Chrome Extension تمام پیوندهای nofollow را با رنگ قرمز نشان می دهد.

 

بهترین نسبت پیوندهای Nofollow به Dofollow چیست؟

برای پیوندهایی که به سایت شما هدایت می شوند ، هیچ "بهترین" نسبت بک لینک برای nofollow به dofollow وجود ندارد. برخی از افراد فکر می کنند 50/50 ترکیب خوبی است ، برخی می گویند 40/60 و بعضی دیگر پیوندهای nofollow / dofollow 30/70 را هدف قرار می دهند. با نگاهی به وب سایت های برتر توسط الکسا رنک در ایالات متحده ، این ترکیب ممکن است به 75/25 نزدیکتر باشد ، که نشان می دهد موفق ترین وب سایت ها تعداد بیشتری پیوند dofollow دارند.

 

بیشتر وب سایت های موفق تعداد بیشتری پیوند dofollow دارند. به TWEET کلیک کنید

 

بهترین ترکیب برای سایت شما طبیعتاً شامل انواع مختلفی از پیوندها خواهد بود. برای دریافت ایده ای درباره اینکه چه چیزی برای صنعت شما طبیعی است ، نمونه ای از وب سایت ها را در یک فضا یا صنعت مشابه بررسی کنید. دنبال سایتهایی باشید که از قبل رتبه بالایی دارند.

 

چگونه می توان برای صنعت خود اطلاعات بک لینک رقابتی پیدا کرد

برای تحلیل بک لینک های رقبا ، این مراحل را دنبال کنید. ابزار تجزیه و تحلیل رقابتی الکسا می تواند کمک کند.

 

قوی ترین رقبای خود را شناسایی کنید.

تحلیل کنید که از کجا بک لینک می گیرند.

برای بالاترین مقامات سایت های پیوند دهنده ، به هر صفحه پیوند مراجعه کنید تا پیوندها dofollow یا nofollow را تعیین کنند.

متوسط ترکیب پیوندهای dofollow در مقابل پیوندهای nofollow را برای صنعت خود تخمین بزنید.

مثال: HGTV.com

بیایید به عنوان مثال به HGTV.com نگاه کنیم:

 

1) با استفاده از ابزار نمای کلی سایت ، لیستی از سایتهایی که با HGTV رقابت می کنند تولید می شود. اگر به قسمت تجزیه و تحلیل رقابتی این ابزار برویم ، تعداد سایتهایی را مشاهده می کنیم که به هر سایت مراجعه می کنند.

 

برای مشاهده سایت های ارجاع از جستجوگر لینک دهنده رقیب استفاده کنید

 

2) به نظر می رسد Houzz.com بیشترین سایت ارجاع را داشته است ، بنابراین در ابتدا مشخصات بک لینک آنها را بررسی خواهیم کرد. این داده ها را می توانید در Competitor Backlink Checker مشاهده کنید ، که می توانید از طریق حساب Alexa Advanced به آنها دسترسی پیدا کنید. اگر بر اساس Alexa Rank مرتب شوید ، می توانید بهترین سایت های لینک دهنده به Houzz را مشاهده کنید. می توانید روی علامت + کلیک کنید تا ببینید کدام صفحه بیشترین بازدید را از سایت می کند. 5) در وبلاگ های DoFollow دیدگاه ثبت کنید

به طور معمول، وبلاگ‌های وردپرسی تگ  NoFollow را برای لینک‌هایی که در آن‌ها قرار می‌گیرند، اختصاص می‌دهند. وبلاگ‌ها این کار را برای جلوگیری از ارسال دیدگاه‌های اسپم در سایت انجام می دهند. از سوی دیگر سایت ها و وبلاگ هایی هستند که از صفت DoFollow در دیدگاه های خود استفاده می کنند که محدودیتی در این مورد ندارند. در این شرایط می توانید از این سایت‌ها یا وبلاگ‌ها برای به دست‌آوردن بک لینک استفاده کنید.

2)    پروفایل بوک مارک اجتماعی خود را بروزرسانی کنید 

مطمئن شوید که پروفایل شما در فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه‌های اجتماعی بروزرسانی می‌شود و لینکی به سایت یا وبلاگ تان داده می شود.

3)     به یک متخصص تبدیل شوید (یا سوالات زیادی بپرسید)

سایت‌های پرسش و پاسخ، مانند سایت Quora بهترین مکان برای ساخت بک لینک هستند. همچنین اگر بتوانید در سرویس هایی همچون Haro ثبت نام کنید، قادر خواهید بود بک لینک‌های بیشتری کسب کنید. همچنین، با استفاده از شبکه های اجتماعی می توانید بک لینک‌های ارزان زیادی را دریافت کنید.

4)     با دیگران دوست باشید

یکی از آسان ترین روش‌ها برای به دست آوردن بک لینک ارزان آن است که از مطالب خود به سایر وب سایت‌های دیگر لینک بدهید. در بیشتر موارد، آن‌ها هم این لطف‌تان را جبران می‌کنند و به سایت شما لینک می‌دهند. این کار را برای مدتی انجام دهید. مطمئن باشید اگر با وب‌سایت‌های درستی در تماس باشید، نتایج خوبی به دست خواهید‌آورد.

 حتما بخوانید: ایجاد بک لینک: خوب، بد و زشت

5)     از فرصتی که بازارهای ایترنتی به شما می‌دهند، استفاده کنید

آیا شرکت‌تان محصولات خود را از طریق فروشگاه‌های آنلاین معتبر به فروش می‌رساند؟ اگر چنین است، مطمئن شوید که هر کدام از صفحه محصولات به سایت یا وبلاگ شما لینک داده‌اند.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش